20070713

政府你明白教育的意義麼?

我:喂,你升左邊間中學?
陳盈盈:八三。
我:哦,都好啦!鍾唔鍾意呀?(我知道這不是她的第一志願)
陳盈盈:唔鍾意。
我:點解呀?
陳盈盈:八三係中中,安柱先係英中。(安柱是她第一志願)
我:都好啦,今年好多人都入到頭三位。
陳盈盈:我隔離班有個去到第五位,入左XXX,好唔開心。
我:有無喊?
陳盈盈:有。
我:入到第五位,喊都唔出奇。
陳盈盈:我班好多人都喊,好多都入唔到第一位。
我:咁你有冇喊?(問這個問題時,我深信表妹的樂天性格是不會哭的。)
陳盈盈:有
我:下?...咁媽咪點呀?
陳盈盈:媽咪話無所謂,話讀八三都好。
我:咁好好啦,難得媽咪無所謂。(我見很多報導父母如何逼迫子女報讀名校。)
陳盈盈:但係其他同學都去敲門,我想去敲,媽咪唔比我去。
我:下...咁好啦,週圍敲門咁辛苦。
陳盈盈:但係我都敲左一間。
我:?邊間?
陳盈盈:安柱。
我:點樣?
陳盈盈:原來安柱好衰架,淨係會比同校長有關係的人去面試,有三百幾人排隊,淨係比六個人見。原來佢地主X的學生唔多收,淨係會收主Y。
我:...(咁快就要面對人性醜惡?)咁就開心過暑假啦,橫掂唔駛交暑期作業。
陳盈盈:唔係呀,我七月十幾要考分班試。
我:...都好啦,考埋就好得閒。
陳盈盈:唔係呀,如果考得唔好,我個暑假就冇左喇。
我:點解呀?
陳盈盈:八三雖然係中中,但精英班都會用英文教,如果入唔到精英班,學校暑假就會開始補課,補番英文。
我:.........咁比心機考好去啦。
陳盈盈:但係都冇書溫,唔知佢出乜。
我:.........咁輕輕鬆鬆去考啦。
陳盈盈:唔係呀,我諗應該同呈分試的範圍差唔多,我諗住溫個d。

自此,真的談不下去了。陳盈盈,我表妹,七月十日知道自己將會就讀的中學,這是我跟她的對話。我該對她的勤力、聰明、上進感到高興,可是心中卻是充塞著無法排解。原來沒有父母的壓力,表妹也會對英中、精英班如此嚮往。那麼小就要看見那些人際關係的現實,想讀精英班,因為不想失去暑假的功利主義,不是為個人的進步。明明沒有可溫習的範圍,卻總要找到一點倚靠。很可怕,我難以理解,也許我難以理解的事也很多。可是,我記得,我對我要讀的中學沒感覺,我沒有哭,會考放榜那天我哭了,是因為要與朋友分離,也不是為了成績。那時候,我看不表妹看見的這一切。我真的想說,陳盈盈,人生中更值得流淚的事太多太多,你會否明白,你會否明白,你太小就看見人間的現實。這些都不是你應該見到,你太早見到,但你會否明白,還是會被扭曲變質。也許你早已明白,也許我現在還未明白,可能你比我還要明白:這叫現實,還要在現實中力爭上游。

政府呀政府呀!你又是否知道,你培育了什麼精英?你又是否明白,教育的意義?

3 則留言:

海海 說...

我地question 我地challenge
但我地又做過d乜

Caramel 說...

我正在這裡question 在challenge。你想做什麼?

匿名 說...

就係要利用制度,一早教定d 小朋友,咩係世途險惡............


入初中就放棄對教育既憧憬,冇壓力開開心心咁過渡童年,都係一好事。但好明顯你表妹未放得開..........